Review

Ouders vertellen over hun ervaringen bij helder-leerhulp

Janneke,een moeder van een leerling in groep 7:
“Onze zoon had in groep 6 een flinke achterstand op het gebied van spelling. Hij is normaal intelligent maar zijn zelfvertrouwen tijdens een spellingtoets was laag en zijn prestaties onvoldoende. Hij deed maar wat.Tijdens het gesprek met Liesbeth bespraken we het vermoeden van dyslexie maar wij hebben niet de behoefte om dat te gaan onderzoeken. Het lezen gaat goed. Liesbeth is met hem aan de slag gegaan samen met een klasgenoot. Hij werd op school opgehaald. Eerst wat drinken en dan aan de slag. Het leertraject was duidelijk gestructureerd en opbrengstgericht. De rustige en positieve benadering gaf hem zelfvertrouwen en motivatie om een adequate aanpak te ontwikkelen. Nu, in groep 7, haalt hij een voldoende voor de Cito toets. Hij zal nooit een 10 halen maar hij is nu spelling bewust!”

Ouders van een leerling in groep 8:
“Onze zoon kon altijd prima rekenen. Vanaf groep 6 ging het echter bergafwaarts. Wat was er toch aan de hand?. Tijdens de intake bespraken we de laatste op- en aanmerking van zijn leerkracht. Liesbeth stelde vervolgens een concreet plan van aanpak op. Het kwam erop neer dat ze op zoek ging naar zijn zwakke plekken en bood vervolgens reken strategieën op maat aan. Onze zoon vond haar aanpak prettig en ging gemotiveerd aan de slag. 4 keer individuele remedial teaching bij Helder-leerhulp en daarnaast thuis met werkbladen en op de computer. Liesbeth communiceerde met ons via de mail hoe en wat hij thuis kon oefenen. Hij kreeg al gauw weer meer zelfvertrouwen en haalde een voldoende op de eerstvolgende Cito toets.”


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *